close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הלבנת שיניים- מהן השיטות הקיימות ומה הכי מומלץ?

מערכת שורשג אלול, תשעה18/08/2015

באמצעות שיטות חדשות להלבנת גוון השיניים ניתן לצאת מהמרפאה תוך זמן קצר עם שיניים בוהקות ולבנות

תגיות:

כולנו מעוניינים לחייך בפה מלא בשיניים לבנות וצחורות וליהנות מדימוי עצמי גבוה. בשנים האחרונות גובר הביקוש לטיפולי שיניים אסתטיים, ובאמצעות שיטות חדשות להלבנת גוון השיניים ניתן לצאת מהמרפאה תוך זמן קצר עם שיניים בוהקות ולבנות. כדאי לדעת כי יש מגוון שיטות וטכניקות של הלבנת שיניים ובמדריך זה נפרט על השיטות הנפוצות הקיימות.

מה גורם לשינוי בגוון השיניים?
קיימות סיבות רבות ומגוונות לשינו בגוון השיניים, חלקן תלוי בגורמים תורשתיים. עם זאת, ברוב המקרים גוון השיניים משתנה בגלל השמירה על בריאות הפה והשיניים, מצב בריאותי, אורח החיים והשפעות הגיל. גורמים נוספים הגורמים להכתמת השיניים הם שתיית אלכוהול, קפה, תה, קולה, מזונות חומציים ועישון טבק.

חומרי הלבנה לשימוש עצמי
כדאי לדעת כי קיימות שיטות מגוונות להלבנת השיניים בבית באמצעות חומרים כימיים, חלק מהמשחות והתכשירים לשימוש ביתי מבוססים על מי חמצן, אך מרבית המשחות מכילות חומרים אברזיביים בריכוז נמוך. עם זאת, ראוי להדגיש כי טיפול הלבנת שיניים במרפאה נחשב לעדיף, כיוון שחשוב לבצע טיפול מקדים אצל שיננית, לניקוי האבנית מהשיניים, ולביצוע פוליש עדין כדי להחזיר את השיניים למצבן הטבעי. טיפול ביתי מאפשר להלבין את השיניים אך לרוב התכשירים הביתיים עוזרים בעיקר לניקוי והלבנת כתמי שיניים קלים. מחיר המשחות הביתיות זול ולכן הן מומלצות בעיקר לשימור תוצאות ההלבנה לאחר טיפול מקצועי במרפאה. אם אתם סובלים מכתמים קשים יותר מומלץ לפנות למרפאת שיניים המתמחה בנושא.

שיטה קיימת נוספת היא באמצעות סד דקיק מפלסטיק שרופא השיניים מכין לאחר נטילת מידות מדויקות מפיו של המטופל. רופא השיניים מספק את הסד העליון והתחתון וג'ל הלבנה המכיל חומרים כמו קרבמיד פראוקסיד בריכוז שנע בין 15- 30%. המטופל נדרש למרוח את הג'ל במקום המיועד לכך בסד, ולהניחו בפה למשך שעתיים או לכל הלילה. הטיפול נמשך כשבוע ובסיומו זוכה המטופל לשינוי ניכר בגוון השיניים.

טיפולים אסתטיים במרפאת השיניים
הלבנת שיניים במרפאה מקצועית ואמינה נחשבת לפתרון המועדף והמומלץ, כיוון שאין תחליף לניסיונו של רופא השיניים, ולשיטות ההלבנה החדשות והאיכותיות יותר. תהליך הלבנת שיניים במרפאה מבוצע באמצעות מריחת חומר הלבנה, אחרי ניקוי אבנית ושיוף שיניים קל, ולאחר כשעה נעזרים במנורת LED או נורת UV על מנת לזרז את התהליך.

במקרים בהם יש להלבין רק שן אחת או שתיים ניתן לקדוח חור קטן בשן ששינתה את הגוון שלה, ומחדירים לחור חומר הלבנה מרוכז בהתאמה לגוון של שאר השיניים.

אחת השיטות, הנחשבת למומלצת ביותר, היא שיטת ZOOM המבוצעת באמצעות מכשיר לייזר. בשיטה זו מבצעים ניקוי שיניים רגיל אצל השיננית, לאחר מכן מכסים את השפתיים והחניכיים, ומורחים ג'ל הלבנה איכותי המכיל מי חמצן. רופא השיניים מפעיל את מכשיר הלייזר מסוג ZOOM וכל הטיפול נמשך כ- 15 דקות בלבד. יש לחזור על הטיפול 3 פעמים ברציפות, כלומר הטיפול נמשך 45 דקות, במהלכו המטופל יכול לצפות בטלוויזיה, להאזין למוזיקת רקע או לנוח על מיטת הטיפולים. לאחר הטיפול מורחים ג'ל פלואוריד כדי להפחית את הרגישות. כדי לשמור על השיניים לבנות לאורך זמן יש להקפיד על צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, ומדי פעם ניתן למרוח ג'ל הלבנהZOOM שרופא השיניים מספק.  

לעצות בנושא שמירה על היגיינת הפה כנסו לכאן

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה